ANDRUS - druk na wszystkim

Masz pytania? Zadzwoń: 22 641 03 19

       

Wysoka jakość druku

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię 1,5%?

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię 1,5%?

Czas rozliczeń podatków dochodowych to jednocześnie gorący okres dla fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji pozarządowych. Podatnicy mogą bez dodatkowych kosztów dla siebie przeznaczyć 1,5% podatku na wybraną przez siebie organizację, wspierając jej działalność. Dla takich organizacji to bardzo ważny okres – większość z nich realizuje z 1,5% całoroczną działalność. Dlatego tak ważna jest skuteczna promocja kampanii 1,5%. Jak ją przeprowadzić, by otrzymać jak najwięcej środków?

Skuteczna promocja kampanii 1,5% w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to obecnie znakomite narzędzie do promocji kampanii 1,5%. W zależności od wybranego social media, dotrzeć można do odbiorców niemal w każdym wieku, o różnych zainteresowaniach. Pamiętać należy jednak, że przekaz we wszystkich kanałach musi być spójny, a aby kampania 1,5% była skuteczna, profile w SM muszą być prowadzone aktywnie przez cały rok. Tylko w taki sposób budować można wizerunek profesjonalisty godnego zaufania.

Kampania 1,5% wśród lokalnej społeczności

Większość organizacji działa „na rynku lokalnym” i to właśnie tutaj należy promować kampanię 1,5%. Oczywiście wspomniane social media również będą w tym pomocne, ale warto także zastosować sprawdzone sposoby na promocję swojej działalności. Reklama w komunikacji miejskiej i na przystankach to bardzo dobry pomysł – pasażerowie, ale i przechodnie dobrze zapamiętają przekaz z plakatu czy reklamy emitowanej w TV w autobusie. W drukarni Andrus zajmujemy się drukowaniem naklejek samoprzylepnych, również reklamą na autobusach, które jeżdżąc po całym mieście bądź okolicach będą przypominały o odliczeniu 1,5% na ważny cel.

Dobrym pomysłem będzie także przygotowanie ulotek informacyjnych – można je nie tylko rozdawać w ruchliwym miejscu, opowiadając o działalności organizacji, ale również wykorzystać na wiele innych sposobów, o czym opowiemy za chwilę. Sprawdzoną formą promocji kampanii 1,5% jest także wynajęcie dużej powierzchni reklamowej, np. bilboardów.

Współpraca z lokalną społecznością a skuteczna promocja kampanii 1,5%

Poprzez współpracę z lokalną społecznością rozumieć można zarówno współpracę z lokalnymi (ale nie tylko) firmami, jak i wyjście do mieszkańców osiedli. Warto szukać przedsiębiorców, z którymi można nawiązać różnorodną współpracą. Część firm może zaangażować się w pomoc w ramach działań CSR, które będą dla nich jednocześnie formą promocji marki. Inne firmy, np. lokalni sprzedawcy, mogą pomóc przy wręczaniu ulotek swoim klientom, a jeszcze inne mogą  zechcieć zostać sponsorami wydarzeń, które również warto organizować. Charytatywne biegi lub inne wydarzenia sportowe będą znakomitą formą promocji nie tylko kampanii 1,5%, ale i zdrowego stylu życia. W podziękowaniu za zaangażowanie warto przygotować piknik na Dzień Dziecka lub innego rodzaju rozrywkę dla całych rodzin.

Promocja kampanii 1,5% jest konieczna, by uzyskać środki potrzebne na funkcjonowanie organizacji przez wiele miesięcy. Chociaż wymaga ona dużo zaangażowania, odpowiednia strategia i konsekwencja w jej realizacji procentować będą w przyszłości.